Kdy jít sportovat v redukci

V tomto článku Vám vysvětlím, ve které denní době je při hubnutí nejefektivnější jít sportovat.
V těle máme ukládací formu sacharidů, tzv. glykogen (živočišný škrob), který máme jako rezervu ve svalech a v játrech. Ve svalech je to cca 300 g glykogenu, v játrech cca 100 g. Tělo si ukládá energii buď jako tuk anebo jako glykogen (o tucích budu psát zas někdy jindy).
Glykogen v játrech tělo využívá k udržování stálé hladiny glukózy v krvi, tzv. glykémie. Svalový glykogen slouží jako energetická zásoba při konání svalové aktivity, tj. při sportu, ale i při fyzicky náročné práci. 
Studie ukazují, že trénink v době, kdy je glykogen vyprázdněn, je dobrý pro spalování tuku.
V redukci je proto nejefektivnější chodit cvičit ráno, protože tělu trvá 12 – 16 hodin, než se glykogen vyprázdní. Tělo, pokud půjdete cvičit ráno bude čerpat energii z tukových zásob. Až po sportu doplníte energii sacharidy.
Neznamená to, že nebudete sportovat, protože můžete chodit jen večer. Není to tak. Záleží na tom co, kolik a kdy jíte.

Líbil se Vám článek? Sdílejte:

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on pinterest
Share on Pinterest

zanechte komentář: