Lepší bramborová kaše je cizrnové pyré

Na 4 porce budete potřebovat:

250 g cizrny
250 ml mléka
sůl

Cizrnu namočíme nejméně na 12 hodin do vody. Pokud trpíte nadýmáním, klidně i na 24 hodin. Po této době vodu slijte, napusťte novou a vařte do změknutí. NESOLÍME. V papiňáku je hotová do 20 minut a lépe chutná (čím déle namáčíte, je rychleji vařená). Sceďte, rozmixujte s ohřátým mlékem a osolte.

Cizrna beraní neboli římský hrách je luštěnina vhodná nejen při redukci pro její vysoký obsah vlákniny a bílkovin, ale i při bezlepkové dietě, protože neobsahuje lepek. Má sytící schopnost, zlepšuje krevní tlak, hladinu „zlého“ cholesterolu a krevní cukr. Obsahuje železo a některé vitamíny B. Má všestranné využití ve sladkých i slaných pokrmech nebo se dá použít jako jíška. Určitě ji zkuste. Na internetu najdete spoustu receptů.

Líbil se Vám článek? Sdílejte:

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

zanechte komentář: