Užitečné informace pro klienty fitness

Co byste měli vědět

Pravidelným pohybem se zlepšuje svalové napětí a koordinace pohybu, tím se snižuje výskyt bolestivých a kloubních obtíží (například vyvrknutý kotník). Pravidelná fyzická zátěž vede k prevenci osteoporózy a díky pevnému svalstvu jsme schopni správného držení těla.

Pohyb v jakékoliv podobě stimuluje produkci různých hormonů „dobré nálady“ jako je serotonin (hormon štěstí). Kromě toho samotná fyzická aktivita odvádí pozornost od problémů, pomáhá zklidnit emoce a myslet jasněji. Uvolňování endorfinů se začne zvyšovat po 15 až 20 minutách aktivního pohybu.

Lidé nad 50 let by neměli cvičit tlakové cviky, cviky hlavou dolů, skákat, zvedat těžké váhy a dělat velké rozsahy pohybu a neprovádět cviky s vysokou tepovou frekvencí. Dále by neměli zatěžovat páteř v kolmém směru (dřepy). 

Samozřejmě vždy záleží na zdravotním stavu i fyzické zdatnosti klienta.

Správné držení těla

Zaměříme se na správné držení těla. Je−li narušena svalová rovnováha v oblasti krční a hrudní páteře vzniká svalová nerovnováha zvaná horní zkřížený syndrom.

Při správném držení těla dochází k co největší aktivaci svalů. Posiluje se hluboký stabilizační systém trupu a páteře. To jsou svaly, které se se podílejí na udržení trupu vůči gravitační síle. I při cvičení je třeba dodržovat správný postoj, pokud tomu tak není, zásadním způsobem tím ohrožujeme své zdraví.

Takto by to mělo vypadat:

1. Brada zastrčené dozadu – svírá s krkem úhel 90°.

2. Ramena stažena dozadu a dolů

3. Mírně podsazená pánev – představíme si, že si zapínáme zip u kalhot

4. Nohy na šířku kyčlí

5. Mírně pokrčená kolena – ne propnutá „zamčená“, tím se přesune těžiště dopředu

6. Dlaně vytočené dopředu – palce od těla

Cvičební úbor do fitness centra

Cvičební úbor by měl být pohodlný, abyste se v něm mohli dobře pohybovat.

Měli bychom mít zahalené všechny klouby (ramena, kolena i kotníky) a správné fitness boty. Nikdy do posilovny nenoste obuv na běhání, protože má odměkčenou patu.

Správné nastavení rotopedu

Výška sedadla má být tak vysoko, abychom měli natažené nohy, ale ne zamčená (propnutá) kolena. Kolena jsou pod úrovní kyčlí (níže než kyčle).

Řidítka nastavíme co nejvýše a sedadlo posuneme tak, aby šlapky byly pod úrovní čéšek kolen. Při špatném nastavení rotopedu přetěžujeme jiné svaly a oslabené jsou svaly hýžďové a břišní.

Kupujeme a používáme gymball

Správná velikost se určuje:

výška postavy mínus 110 cm. Pokud tedy měříte 175 cm, tak správná velikost gymballu je 65 cm.

Gymball je lepší koupit spíše matný, protože tolik neklouže.

Nafukuje se natolik, aby při posazení se na něj byly kyčle mírně výše než kolena.

Líbil se Vám článek? Sdílejte:

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on pinterest
Share on Pinterest

zanechte komentář: